مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 شهریور 1394 ساعت 02:262015-08-27سياسي

«حشد شعبی» شدن آسان نیست + عکس


نیروهای مردمی عراق یا همان حشد شعبی یکی از تأثیرگذار ترین نیروهای نظامی علیه داعش محسوب می شود که مختص به طایفه خاصی نیست و همه طیف ها در آن حضور دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سایر رسانه های خبرگزاری تسنیم"، حشد الشعبی نیروهای مردمی هستند که از بطن فتوای جهاد کفایی آیت الله العظمی سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان و زمانی که تکفیری های داعش مناطق عمده ای از عراق را عرصه تاخت و تاز خود قرار داده بود متولد شد.

شکل گیری این نیرو ها در زمان و شرایط مناسب بود زیرا هنگامی که در دهم ژوئن داعش به غارتگری و کشتار پرداخت و با تسخیر موصل و مناطق گسترده ای از صلاح الدین و دیالی و شمال بابل و الانبار جنایات زیادی مرتکب شد، همگان تصور می کردند که بزودی داعش بغداد را اشغال می کند و روند سیاسی عراق را به پایان خط می رساند.

همه نگاه ها نگران بود به ویژه که تصاویری که مناطق تحت اشغال داعش پخش می شد بسیار دلخراش بود و داعشی ها که عملاً با فروپاشی ارتش عراق خود را پیروز جنگ می دیدند از تمامی حربه های جنگ روانی برای پیشبرد اهداف شوم خود استفاده می کردند.

تکفیری ها سرمست از عقب نشینی های متوالی نظامیان عراقی که سنگر به سنگر عقب می نشستند به پیش می آمدند اما به یکباره معادله برهم خورد و یک فرمول بی نظیر پیدا شد؛ فتوای جهاد کفایی آیت الله سیستانی.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«حشد شعبی» شدن آسان نیست + عکس

«حشد شعبی» شدن آسان نیست + عکس