مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 مرداد 1394 ساعت 09:412015-08-05ورزشي

را بیشتر یاران امام زمان(عج) مرد هستند؟


هر کس که به حد مرجعیت از لحاظ علمی، عملی و تقوا برسد و جامع شرایط باشد و به حدی برسد که بشود از او تقلید کرد، نایب امام زمان(ع) می شود، - "،برای شناخت نایب امام زمان(عج) معیارهایی وجود دارد که با توجه به آنها می توان در هر زمان فرد یا افرادی را یافت که صلاحیت این مرتبه را داشته باشند.

البته باید دانست که این نیابت، نیابت خاص نیست؛ یعنی، امام زمان(عج) شخصی را به عنوان نایب خاص خود معرفی نمی کنند؛ بلکه نیابت عام است؛ یعنی هر کسی که دارای صفات خاصی باشد، به طور عام مجاز است که احکام الهی را بیان کند و شؤونی را که امام(ع) بر عهده دارند، برعهده بگیرد.

حجت الاسلام دکتر جواد جعفری، مدرس مرکز تخصصی مهدویت در این باره پاسخ می دهد؛ انتظار به چه معناست و منتظر کیست؟ انتظار یکی از واژه هایی است که بسیار در روایات آمده و مورد تاکید قرار گرفته است.

به ما دستور انتظار حضرت مهدی(ع) را دادند.

انتظار در لغت به معنای چشم انتظار بودن است.

اما نکته مهم این است که چطور می توانیم بفهمیم که کسی منتظر است؟ به تعبیر روایات گفته اند اگر کسی برای چیزی امید دارد، باید این امید در عمل او دیده شود و اگر این امید در عمل او دیده نشود، معلوم می شود که آدم صادقی نیست، به طور مثال اگر کسی منتظر مسابقه ورزشی است و می خواهد در المپیک شرکت کند، با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

را بیشتر یاران امام زمان(عج) مرد هستند؟

را بیشتر یاران امام زمان(عج) مرد هستند؟