مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 مرداد 1394 ساعت 06:002015-08-05پزشكي

تولید نسخه جدید داروی سرطان سینه


رییس پژوهشکده سرطان پستان جهاد دانشگاهی از موفقیت محققان پژوهشکده در تولید نسخه جدید داروی ضدسرطان «هرسپتین» به صورت آنتی بادی هوشمند ضد سرطان به روش باکتریایی و تولید نانوبادی های ضدسرطان خبر داد.

- رییس پژوهشکده سرطان پستان جهاد دانشگاهی از موفقیت محققان پژوهشکده در تولید نسخه جدید داروی ضدسرطان هرسپتین به صورت آنتی بادی هوشمند ضد سرطان به روش باکتریایی و تولید نانوبادی های ضدسرطان خبر داد.

دکتر کیوان مجیدزاده که در آستانه سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی با ایسنا سخن می گفت با بیان اینکه از سال گذشته اجرای چند طرح کلان در دستور کار پژوهشکده قرار دارد، اظهار داشت: طرح تولید قطعهF(ab )2 آنتی بادی ضد فاکتور رشد اپیدرمال (HER-2) در سیتوپلاسم میزبان باکتریایی از جمله طرح های کلانی بوده که از پنج سال قبل شروع شده است و در این پروژه تلاش کردیم تا آنتی بادی را در باکتری تولید کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در ابتدا کسی باور نمی کرد که بتوان آنتی بادی را در باکتری تولید کرد، ادامه داد: آنتی بادی ها ساختارهای نسبتا پیچیده ای دارند از این رو باکتری ها قادر به تولید ساختارهای پیچیده پروتیین ها نیستند؛ ولی در این مطالعات با کمک مهندسی باکتری ها و طراحی های مهندسی ژنتیک موفق به تولید آزمایشگاهی آنتی بادی های مربوط شدیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید نسخه جدید داروی سرطان سینه

تولید نسخه جدید داروی سرطان سینه