مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 مرداد 1394 ساعت 23:002015-08-04بين الملل

فارس بررسی می کند دستاویزهای نقض توافق هسته ای از جانب آمریکا


عواملی مانند عدم تغییر رفتار منطقه ای ایران ممکن است موجب برآورده نشدن منافع آمریکا از توافق هسته ای شود و همین موضوع ممکن است به یکی از بهانه های محتمل آمریکا برای نقض این سندتبدیل گردد.

- " ـ گروه بین الملل / باشگاه خبری توانا؛ فاطمه طهماسبی: آمریکا در مواجهه با ایران، تاکنون به جز گزینه نظامی مستقیم تقریبا همه راه­ های ممکن مانند مدیریت فتنه 88، ترور دانشمندان هسته­ای و برقراری جنگ ­های نیابتی در منطقه را امتحان کرده و به همین جهت به توافق اخیر نیاز دارد و آن را تنها راه مهار ایران به خصوص در منطقه غرب آسیا و تغییر رفتار این کشور در مسائل غیر هسته­ ای می­ داند.

با این حال تجربه مردم ایران از فریبکاری­ های آمریکا به خصوص طی سال­های 1382 تا 1384 در موضوع پرونده هسته ­ای نشان می­ دهد که در صورتی که آمریکا در شرایطی قرار بگیرد که منافع خود را در توافق هسته­ ای نبیند تحریم­ ها را باز خواهد گرداند و از آنجا که مهم­ترین شرط ایران در مذاکرات لغو تحریم­ها بوده است، بازگرداندن آن­ها به منزله لغو توافق از جانب آمریکا است.

قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل که در 29 تیرماه با رأی مثبت همه اعضا به تصویب رسید نیز ساز و کار قانونی این امر را فراهم می­ آورد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس بررسی می کند دستاویزهای نقض توافق هسته ای از جانب آمریکا

فارس بررسی می کند دستاویزهای نقض توافق هسته ای از جانب آمریکا