مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 مرداد 1394 ساعت 17:062015-08-04اقتصادي

روزانه هزار تن زباله در شیراز جمع آوری می شود


شهردار شیراز با اشاره به اینکه هزینه نظافت و پاکسازی شهر شیراز سالانه به 146 میلیارد تومان می رسد گفت: روزانه هزار تن زباله در شیراز جمع آوری می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از، علیرضا پاک فطرت ظهر امروز در نخستین نشست هم اندیشی مدیریت شهری با ائمه جماعت شهر شیراز با اشاره به اینکه هزینه های شهر از شهروندان تأمین می شود اظهار داشت: دولت پولی بابت اداره کردن شهر به شهرداری ها پرداخت نمی کند.

وی با بیان اینکه شهرداری شیراز روزانه هزار تن زباله جمع آوری می کند افزود: جمع آوری هر کیلوگرم زباله صد تومان هزینه دارد که سالانه این رقم به 36 میلیارد و 500 میلیون تومان می رسد و این در حالی است که نظافت شهر نیز هزینه های دیگری به شهرداری شیراز تحمیل می کند.

شهردار شیراز با اشاره به اینکه مساحت شهر شیراز 200 میلیون متر مربع است که هزینه هر متر پاکسازی آن به طور میانگین 2 تومان است خاطرنشان کرد: هزینه پاکسازی شیراز روزانه 400 میلیون تومان است و سالانه این رقم به 146 میلیارد تومان می رسد اما در کشوری مانند ژاپن هزینه های جمع آوری زباله و نظافت شهر به یک دهم این ارقام می رسد.

پاک فطرت با بیان اینکه شهرداری شیراز در بخش حمل و نقل نیز با مشکلات زیادی روبه رو است تصریح کرد: هزینه جابجایی هر فرد با اتوبوس برای شهرداری شیراز یک هزار و 200 تومان است اما از مسافران تنها هز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روزانه هزار تن زباله در شیراز جمع آوری می شود

روزانه هزار تن زباله در شیراز جمع آوری می شود