مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 مرداد 1394 ساعت 16:552015-08-04اقتصادي

تفاهم بانک مرکزی و سازمان امور مالیاتی درباره مؤسسات اعتباری غیرمجاز


بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سازمان امور مالیاتی کشور با اشتراک مساعی یکدیگر در نظر دارند تدابیر و سیاست هایی را درباره مؤسسات اعتباری غیرمجاز و مشتریان آن ها اعمال کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازروابط عمومی بانک مرکزی ، یکی از مشکلات و چالش های نظام پولی و بانکی کشور در سنوات اخیر، ایجاد و رشد قارچ گونه مؤسساتی بوده که با سوء استفاده از برخی خلأها و گریزگاه های موجود در قانون، به عملیات پولی و بانکی بدون دریافت مجوز از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و بدون التزام به رعایت قوانین و مقررات ذی ربط، اشتغال داشته اند و به تدریج با توسیع گستره عمل خود، بازار پولی و اعتباری گسترده ای را موازی با نظام پولی و بانکی رسمی و قانونی کشور به وجود آورده اند.

چنین مؤسساتی علاوه بر این که، موجد خلل و خدشه در سیاست های پولی و اعتباری بانک مرکزی و از منظری کلان تر، در سیاست های اقتصادی کشور بوده اند، بعضاً به دلیل رعایت نکردن اصول و استانداردهای بانکداری، ورشکسته شده، مفسده های مختلفی را پدید آورده اند و از همه مهم تر این که موجب تضییع حقوق و وجوه سپرده گذاران خود شده اند.

این گزارش می افزاید: هم اکنون، اهتمام و اراده تمام ارکان و دستگاه های حاکمیتی بر مقابله قاطع و جدی با این مؤسسات تا حذف کامل بازار غیرمتشکل پولی از نظام اقتصادی کشور است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تفاهم بانک مرکزی و سازمان امور مالیاتی درباره مؤسسات اعتباری غیرمجاز

تفاهم بانک مرکزی و سازمان امور مالیاتی درباره مؤسسات اعتباری غیرمجاز