مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 مرداد 1394 ساعت 14:462015-08-04اقتصادي

عملیات آبخیزداری در چهارمحال و بختیاری گسترش می یابد


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: عملیات آبخیزداری در استان با مشارکت بخش خصوصی گسترش می یابد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از، علی محمدی مقدم در شورای حفاظت منابع آب استان اظهار داشت: هر یک هکتار عملیات آبخیزداری یک میلیون تومان هزینه نیاز دارد که اجرای این عملیات در سطح وسیع نیاز به اعتبارات زیادی دارد اما اعتبارات آبخیزداری استان ناکافی است در همین راستا کمک و مشارکت بخش خصوصی در انجام عملیات آبخیزداری بسیار مهم است.

وی افزود: مشارکت مردم در عملیات آبخیزداری بنا به پیشنهاد مردم استان با صدور اجازه برداشت آب از منطقه ای که آب آن با همکاری مردم مهار شده است، توسط شرکت آب منطقه ای استان برای توسعه باغات و کشاورزی صورت می گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری بیان کرد: تاکنون 580 هزار هکتار مطالعات آبخیزداری در استان انجام شده که در 320 هزار هکتار عملیات اجرایی صورت گرفته است.

محمدی مقدم با اشاره به اینکه سالانه 25 میلیون تن رسوب وارد سدهای استان می شود، خاطرنشان کرد: سالانه 800 میلیون متر مکعب کنترل سیل و 75 میلیون متر مکعب استحصال آب در استان انجام می شود.

وی تأمین ذخیره رطوبت در خاک و بهره برداری از رواناب های سطحی را از راهکارهای اجرایی جلب مشارکت مردم در آبخیزداری عنوان و تصریح کرد: واگذاری عرصه های م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عملیات آبخیزداری در چهارمحال و بختیاری گسترش می یابد

عملیات آبخیزداری در چهارمحال و بختیاری گسترش می یابد