مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 مرداد 1394 ساعت 08:302015-08-04اقتصادي

مدیر درآمد شهرداری شیراز عنوان کرد ضرورت حفظ بازدارندگی جرائم ماده 100


نرخ جرائم کمیسیون ماده 100 بهترین عامل بازدارنده در برابر تخلفات حوزه ساخت و ساز است.

- مرتضی بذرگر امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: در جریان بررسی نامه فرمانداری این شهر مبنی بر مصوبه شورا در مورد به روز رسانی نرخ ارزش معاملاتی ساختمان موضوع تبصره ماده 100 قانون شهرداری، فرمانداری اعلام کرده نرخ جرائم کمیسیون ماده 100 بالا است و چند برابر شده که این مطلب چندان صحیح نیست چنانکه به عنوان مثال در منطقه هفت که یک نقطه 45 هزار تومان است به 60 هزار تومان رسیده و این عدد تورم زا نیست.

وی افزود: اینکه عنوان می شود این مصوبه اثر تورمی دارد را باید با توجه به این مسئله، دید که این جریمه تخلف ساختمانی است و این جرائم باید از بازدارندگی کافی برخوردار باشد.

بذرگر ادامه داد: جرائم ساختمانی نباید به حدی باشد که برای متخلف دارای صرفه باشد و آنها بتوانند به تخلف ادامه داده و جریمه ناچیز را نیز بپردازند.

وی در این زمینه مثالی ذکر کرد و بیان داشت: وقتی یک شهرداری مانند کرج که نرخ روز معاملاتی خود را 600 تا 700 هزار تومان قرار داده آیا با بحث تورم زایی مواجه نمی شود.

این مدیر شهری تصریح کرد: در شهر مشهد درآمد حاصل از تخلفات ساختمانی حدود 300 میلیارد تومان است در صورتی که جمع جرائم تخلف دریافت شده در سال گذشته توسط شهرداری شیراز 24 می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدیر درآمد شهرداری شیراز عنوان کرد ضرورت حفظ بازدارندگی جرائم ماده 100

مدیر درآمد شهرداری شیراز عنوان کرد ضرورت حفظ بازدارندگی جرائم ماده 100