مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 مرداد 1394 ساعت 23:002015-08-03اقتصادي

افتتاح باغ تاریخی فتح آباد کرمان با حضور وزیر کشور


باغ تاریخی فتح آباد کرمان دوشنبه شب با حضور وزیر کشور افتتاح شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما از کرمان، باغ عمارت فتح آباد (بیگلر بیگی) باغی مربوط به دوره قاجار و در شهر اختیار آباد واقع شده است.

این باغ الگوی احداث باغ شاهزاده ماهان است.

مدیرعامل بنیاد توسعه و عمران موقوفات استان کرمان در مراسم افتتاح این گفت:این بنای تاریخی در حال تخریب طی 15 ماه گذشته با 8میلیارد تومان هزینه مرمت واحیا شده و قرار است در آینده نیز با توسعه محور گردشگری آن برای 400 نفر اشتغال ایجاد کند.

سرایه داری افزود: باغ فتح آباد به عنوان کلکسیون گیاهان دارویی در کرمان و جنوب شرق کشور شناخته می شود و تا امروز 200 گونه گیاه دارویی در این باغ کشت شده است .

وزیر کشور هم در آیین افتتاح باغ تاریخی فتح آباد با ابلاغ سلام رییس جمهور به مردم کرمان و با تشکر از مسئولان و دست اندکاران ساخت و مرمت این باغ گفت: طلیعه این کار نشان از اقتصاد مقاومتی است و باید ظرفیت های مناطق را فعال کنیم، ایران کشور بزرگی است و مردم بزرگترین سرمایه هستند.

رحمانی فضلی اضافه کرد: ملت با هدایت مقام معظم رهبری مقاومت را رقم زد و ما در نبرد دیپلماتیک بی امان موفق شدیم وبه یقین می توانیم در آینده نظام بین الملل با تکیه بر توان خودمان تاریخ ساز شویم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افتتاح باغ تاریخی فتح آباد کرمان با حضور وزیر کشور

افتتاح باغ تاریخی فتح آباد کرمان با حضور وزیر کشور