مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 مرداد 1394 ساعت 12:502015-08-03فرهنگي

ثبت ملی خانه تاریخی سهرابی در کاشان


خانه تاریخی سهرابی در کاشان در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیما ، رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری امروز شهرستان کاشان گفت: این بنا متعلق به جعفر علامه فیضی، روحانی و شاعر اواخر دوره قاجار و پهلوی بوده که در سال 1328 شمسی درگذشت و کوچه ای که دسترسی بنا را تأمین می کند از گذشته به نام کوچه علامه نامگذاری شده است.

محسن جاوری افزود: این بنای تاریخی ، سال 1392 امیر سهرابی از مالکان بعدی، خریداری و نخستین گنجینه اسباب بازی و عروسک ایران در آن راه اندازی شد.

وی گفت: وجود این خانه تاریخی در مرکز یک بافت قدیمی و همچنین همجواری با ابنیه مذهبی مانند زیارت چهل دختران و آثار تاریخی ارزشمند دیگری همچون خانه های کریم و استوار این بنا را از لحاظ کارکرد محله ای دارای ارزش کرده است.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان گفت: تا کنون 110 عروسک و 100 اسباب بازی برای نمایش در موزه اسباب بازی و عروسک های خیمه شب بازی جمع آوری و آماده نمایش شده اند.

جاوری گفت: این اشیا به مناطق مختلف ایران از جنوب تا خراسان و آذربایجان، کردستان، مناطق مرکزی، گیلان، مازندران و سیستان و بلوچستان تعلق دارد و با توجه به این که هنوز این طرح پژوهشی در کشور به پایان نرسیده است ، تعداد آثار قابل نمایش در این موزه افزایش خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت ملی خانه تاریخی سهرابی در کاشان

ثبت ملی خانه تاریخی سهرابی در کاشان