مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 مرداد 1394 ساعت 12:102015-08-03دانش

اختراع دستگاه بافت طرح برجسته بر روی گونی در بیرجند


دو جوان بیرجندی ، دستگاه بافت طرح برجسته بر روی گونی اختراع کردند .

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما ، مسئول سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری خراسان جنوبی گفت : این دستگاه را دو جوان بسیجی به نامهای مجید توکلی راد ، دانش آموخته رشته کاردانی نقشه کشی و طراحی صنعتی و وحید مودی کارشناس ارشد مکانیک ، اختراع کردند که هیچ نمونه خارجی ندارد .

آقای عقیلی پور افزود : این دستگاه برای تولید آثار رشته هنری گونی بافی استفاده می شود که با استفاده از آن ، کار دست در این هنر ، با صرف زمان کمتر و با ماشین انجام می شود به طوریکه می توان آثاری را که با دست در مدت چند هفته تولید می شد ، با این دستگاه در چند ساعت تولید کرد .

پادری ، تابلوی دیواری و رومیزی از جمله صنایع دستی است که با بافت برجسته بر روی گونی تهیه می شود و هم اکنون این رشته هنری در هنرستانهای دخترانه آموزش داده می شود.

مسئول سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری خراسان جنوبی با بیان اینکه رشته گونی بافی به دلیل سختی انجام آن با دست و زمان زیاد لازم برای تولید آثارش ، زیاد مورد استقبال قرار نگرفته است گفت : تولید دستگاه بافت برجسته بر روی گونی ، این سختی کار را به آسانی تبدیل کرده و زمان لازم را تا چندین برابر کاهش داده است .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختراع دستگاه بافت طرح برجسته بر روی گونی در بیرجند

اختراع دستگاه بافت طرح برجسته بر روی گونی در بیرجند