مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 مرداد 1394 ساعت 23:252015-08-02بين الملل

کری درخوساست کرد: حمایت بیشتر را برای طرح صلح لیبی


کری به این که چه اقداماتی را انجام خواهد داد، اشاره نکرد.

آمریکا و متحدان اروپایی این کشور تلاش کرده اند سازمان ملل متحد را وادار کنند تحریم هایی علیه شخصیت هایی در طرابلس که با این توافق مخالف هستند اعمال کند، - جان کری وزیر امور خارجه آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد حمایت بیشتری را برای طرح صلح سازمان ملل متحد برای لیبی خواستار خواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری رویترز از قاهره، برخی بازیگران مهم در لیبی که دارای دو دولت رقیب است، این طرح صلح را رد کرده اند.

برخی گروه های درگیر در لیبی توافق اولیه تحت حمایت سازمان ملل متحد را 12 ژوییه برای تشکیل یک دولت وحدت ملی و پایان دادن به درگیری ها امضا کردند، اما پارلمان مستقر در طرابلس - که از لحاظ بین المللی به رسمیت شناخته نشده است - این توافق را رد کرد.

کری در کنفرانس خبری مشترک با سامح شکری وزیر امور خارجه مصر در قاهره گفت: ما نمی توانیم اجازه دهیم یک یا دو یا سه گروه مختلف که به همه اهداف خود که امیدوار بودند از طریق این مناقشه دست یابند، دست نیافته اند، کل این روند را نابود کنند .

کری خاطر نشان کرد: ما توافق داریم که طی چند روز آینده چند احتمال و گزینه را در خصوص چگونگی دستیابی به حمایت بیشتر برای طرح سازمان ملل متحد بررسی کنیم .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کری درخوساست کرد: حمایت بیشتر را برای طرح صلح لیبی

کری درخوساست کرد: حمایت بیشتر را برای طرح صلح لیبی