مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 مرداد 1394 ساعت 17:362015-08-02سياسي

الزامی ندانستن جمع بندی مذاکرات "استدلال غلط" است


استادیار دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی گفت: اگر بگوییم که بندهای جمع بندی الزام آور نیست بلکه اختیاری است این یک استدلال غلط است.

- "، میرشهبیز شافع استادیار دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی در نشست بررسی حقوقی نتیجه مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 که ظهر امروز (یکشنبه) در موسسه فرهنگی همشهری برگزار شد، با اشاره به ماهیت حقوقی برجام اظهار داشت: ما تا دهه ها با این سند سروکار خواهیم داشت و به نظر می رسد که بین حقوقدانان اختلاف نظر جدی پیش آمده است.

وی در ادامه با بیان اینکه اگر بخواهیم برجام را با سه جزء مشاهده کنیم، هیچ کدام از طرفین مذاکره اعتقاد نداشتند که برجام یک معاهده نامه است، گفت: مقامات جمهوری اسلامی و آمریکا نیز بارها به این موضوع اشاره کردند که این یک معاهده نامه نیست و می توان عنصر اول را عنصر فقدان قصد نامید.

استادیار دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی عنصر دوم را شکل این سند دانست و گفت: وقتی به سند نگاه می کنیم مشاهده خواهیم کرد که عنصر و عباراتی که در این سند انتخاب شده از سوی طرفین به عمد از واژه هایی استفاده شده است که این سند را به یک معاهده نامه تبدیل نکند.

شافع با بیان اینکه همه معاهدات مدرن با رسیدن حد نصاب اجرایی می شود اما این سند به تصویب همه اعضای 1+5 رسیده است، گفت: آنها نخواستند اثری را برجای بگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

الزامی ندانستن جمع بندی مذاکرات "استدلال غلط" است

الزامی ندانستن جمع بندی مذاکرات "استدلال غلط" است