مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 مرداد 1394 ساعت 17:302015-08-02اقتصادي

وزیر نیرو اعلام کرد پیامدهای نامطلوب حوضه آبریز زاینده رود


شرایط حوضه آبریز زاینده رود طوری پیش می رود که اگر مصوبات شورای هماهنگی مدیریت به هم پیوسته منابع آب حوضه آبریز زاینده رود در مورد نحوه برداشت و مصرف به دقت اجرایی نشود، - " به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، حمید چیت چیان در هشتمین نشست شورای هماهنگی مدیریت به هم پیوسته منابع آب حوضه آبریز زاینده رود گفت: طرح های توسعه کشاورزی استان های اصفهان و چهارمحال و بختیاری که موجب بارگذاری مصرف بیشتر از سقف تخصیص شورای هماهنگی حوضه آبریز هستند، متوقف می شوند.

وی با اشاره به وضعیت حساس این حوضه از نظر تامین منابع آب بخش های مختلف اظهار داشت: شرایط در این حوضه طوری پیش می رود که اگر مصوبات این شورا در خصوص نحوه برداشت و مصرف به دقت اجرایی نشود، نمی توان پیامدهای آینده را در این حوضه کنترل کرد.

وی ادامه داد: اعضای شورا در استان ها باید جلوی تخلفات برداشت آب به ویژه در جلوگیری از اجرای طرح های توسعه کشاورزی خارج از تخصیص مصوب شورا برای هر استان را بگیرند.

وزیر نیرو با اشاره به اقدام های قابل اجرا برای کنترل این وضعیت افزود: سازمان مدیریت و برنامه ریزی و استانداران باید از هرگونه اختصاص اعتبارهای دولتی به طرح های کشاورزی که خارج از سقف تخصیص، موجب بارگذاری جدید در این حوضه می شوند، جلوگیری شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر نیرو اعلام کرد پیامدهای نامطلوب حوضه آبریز زاینده رود

وزیر نیرو اعلام کرد پیامدهای نامطلوب حوضه آبریز زاینده رود