مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 مرداد 1394 ساعت 11:302015-08-02پزشكي

معاون طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی البرز خبر داد راه اندازی 4 سلامتکده در البرز


معاون طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی و رییس انجمن طب سنتی ایران گفت: با تمهیدات اندیشیده شده راه اندازی 4 سلامتکده در البرز در دستور کار قرار گرفته است.

- محمد پناهی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: در این راستا و با برنامه ریزی های انجام شده این چهار سلامتکده طی مدت دو سال در البرز راه اندازی می شود.

وی ادامه داد: با کار کارشناسی شده و اقدامات علمی تیم تخصصی زبده ای برای مباحث مربوط به طب سنتی در کشور وجود دارد.

این مسئول با تأکید بر اینکه می توانیم در این راستا اقدامات مفیدی را انجام دهیم، افزود: در این فضاها زیرساخت ها حلقه از مزرعه تا مرکز در حال فراهم شدن است.

رییس انجمن طب سنتی ایران بیان کرد: عدم برقراری رابطه منطقی میان میراث فرهنگی و طب سنتی از جمله دغدغه های ما محسوب می شود، در حالی که طب سنتی از معدود میراث های واقعی ماندگار در کشور محسوب می شود.

پناهی با بیان اینکه طب سنتی 7 هزار سال قدمت دارد، گفت: کل میزان مبلغ میزان گردش مالی گردشگری سلامت سالیانه 100 میلیارد دلار است، در حالی که گردش مالی گیاهان دارویی در سال 2012، حدود 100 هزار میلیارد دلار بوده است.

وی با اشاره به اینکه ایران دارای تنوع گیاهان داروی منحصر به فردی است، تصریح کرد: بر اساس بررسی های انجام شده، میزان گیاهان دارویی در ایران با کل قاره آفر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معاون طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی البرز خبر داد راه اندازی 4 سلامتکده در البرز

معاون طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی البرز خبر داد راه اندازی 4 سلامتکده در البرز