مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 مرداد 1394 ساعت 08:152015-08-02پزشكي

لزوم رعایت جدی تر مسائل بهداشتی در دامداری ها


عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: افزایش بیماری های مشترک بین انسان و دام ایجاب می کند رعایت مسائل بهداشتی به صورت جدی تری در دامداری ها لحاظ شود.

شهلا میرگلوبیات در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با توجه به افزایش بیماری های مشترک بین دام و انسان جلسه ای با حضور مسئولان سازمان دامپزشکی برگزار کرده و خواستار افزایش نظارت بر وضعیت بهداشتی دامداری ها شده است.

وی گفت: اگر واکسیناسیون به موقع و درست انجام شود و مسائل بهداشتی به پرسنل دامداری ها به درستی آموزش داده شود میزان شیوع بیماری هایی هم چون تب مالت به شدت کاهش می یابد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه سرکشی به موقع از دام ها ضروری است افزود: سازمان دامپزشکی از کمبود منابع مالی گلایه دارد اما این موضوع نباید بر کیفیت سلامت دام ها اثر گذارد زیرا بیماری هایی هم چون تب مالت حتی به صورت تنفسی هم از دام به کارکنان دامداری قابل انتقال است، بنابراین باید برای رعایت اصول بهداشتی تمهیدات لازم لحاظ شود.

میرگلوبیات در خصوص مصرف لبنیات سنتی و محلی گفت: نمی توان این محصولات را آلوده دانست زیرا اگر دام سالم باشد مصرف این محصولات مشکلی ایجاد نمی کند اما بهتر است در مصرف این محصولات به نکات بهداشتی توجه شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم رعایت جدی تر مسائل بهداشتی در دامداری ها

لزوم رعایت جدی تر مسائل بهداشتی در دامداری ها