مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 مرداد 1394 ساعت 13:052015-08-01پزشكي

شیوع بالای سرطان معده در کشور


عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: مصرف بیش از اندازه نمک در وعده ها غذایی، احتمال ابتلا به سرطان معده را افزایش می دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، احمد عامری گفت: یکی از شایع ترین سرطان ها در بین مردان ایرانی سرطان معده است که عوامل ژنتیکی، مصرف زیاد غذاهای نمک دار، مصرف زیاد سیگار و رژیم های غذایی کم فیبر و چاقی از عوامل ابتلا به این بیماری است.

همچنین مصرف نکردن موادی که حاوی آنتی اکسیدان است؛ مثل سبزی های تازه و همچنین افزایش مصرف فست فودها و مواد حاوی نیترات درصد ابتلا به این سرطان را افزایش می دهد.

دبیر انجمن کلینیکال آنکولوژی ایران گفت: ناراحتی گوارشی مبهم یا درد خفیف شکم، تهوع مختصر ولی دائم یا سوزش سر دل است که مدت طولانی همراه فرد است و همچنین علائم دیگر مثل وجود خون در مدفوع، استفراغ، خستگی و ضعف شدید یا کاهش وزن شدید ممکن است از عوامل ابتلا به این سرطان باشد و باید توسط پزشک متخصص معاینه و بررسی شود.

عامری در خصوص رده سنی ابتلا به این بیماری در کشور گفت: توجه به آمارها و مشاهدات انجام شده روی مبتلایان به سرطان معده نشان می دهد که افراد مبتلا بین 40 تا 45 سال قرار دارند.

همچنین شیوع این بیماری در نواحی شمالی کشور و استان خراسان شمالی بیشتر مشاهده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیوع بالای سرطان معده در کشور

شیوع بالای سرطان معده در کشور