مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 مرداد 1394 ساعت 07:252015-08-01حوادث

توقیف 28 دستگاه حفاری غیر مجاز در استان آذربایجان غربی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری صدا وسیما معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی گفت: این شرکت به منظور حفاظت از منابع آب زیرزمینی، پس از تشکیل 80 گروه گشت و بازرسی در سطح استان و با همکاری مقامات قضایی و انتظامی استان موفق شد بیش از 26 دستگاه حفاری غیرمجاز و عوامل حفاری را از ابتدای سالجاری تاکنون شناسایی و توقیف کند.

افشین امیرپور دیلمی افزود :جلوگیری از فعالیت این دستگاهها و توقیف آنها به معنای حل مشکل نیست بلکه قسمت جزیی از کار است و همراهی و همدلی مردم در این خصوص و در جهت حفظ منابع آب برای نسلهای بعد بسیار مهم تر است.

وی عمده ترین دلیل اقدام افراد به حفر چاههای غیرمجاز را دسترسی آسان به آب دانست و گفت: بسیاری از اراضی که در گذشته کاربرد کشاورزی نداشتند با تغییر کاربری به کشاورزی تبدیل شده اند و از طرف دیگر تقسیم زمینهای کشاورزی به قطعات کوچکتر و محدودیتهای قانونی برای حفر چاه موجب شد مالکین این زمینها اقدام به حفر چاههای غیر مجاز کنندو متاسفانه در سالهای اخیر شاهد رشد روز افزون این چاهها بودیم.

وی همچنین در خصوص تبعات حفر اینگونه چاهها گفت: ایران کشور کم آبی است و با توجه به تغییرات اقلیمی به وجود آمده و افت شدید منابع آب تجدید پذیر ادامه روند فعلی و برداشتهای بی رویه از منابع آب بخصوص در بخش کشاورزی مخاط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توقیف 28 دستگاه حفاری غیر مجاز در استان آذربایجان غربی

توقیف 28 دستگاه حفاری غیر مجاز در استان آذربایجان غربی