مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 مرداد 1394 ساعت 04:552015-08-01بين الملل

مونیز: جلوگیری از رسیدن ایران به سلاح اتمی اولویت رییس جمهور فعلی و بعدی آمریکاست


ارنست مونیز، وزیر انرژی آمریکا که در نشست خبری در کاخ سفید شرکت کرده بود، گفت: جلوگیری از رسیدن ایران به سلاح اتمی اولویت رییس جمهور فعلی و رییس جمهور آینده آمریکاست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما؛ مونیز گفت: توافق اخیر با ایران، روی مساله سلاح اتمی در ایران تاکید دارد و این تعهد رییس جمهور است و باور دارم که رییس جمهور بعدی نیز چنین تعهدی خواهد داشت تا روشن کند این کشور به سلاح اتمی دست نمی یابد.

این توافق ابزارهای عمده ای در اختیار ما قرار می دهد که اطمینان یابیم این کشور به سلاح اتمی دست نمی یابد و اگر تلاشی در این راستا صورت گیرد، در زمان مناسب آن را دریابیم.

مونیز درباره اینکه از کجا می توان فهمید که ایران مراکزی مخفی برای ذخیره اورانیوم و ساخت سلاح اتمی نداشته باشد، گفت: این موضوعی است که به دستگاه های اطلاعاتی ما باز می گردد.

باور دارم که آنان با اطمینان خواهند گفت که با شاکله بندی فعلی توافق، در نهایت مساله راستی آزمایی مطرح است و ژنرال کِلَپِر نیز این هفته گفت که هر چند با صد درصد اطمینان نمی توان گفت که همه چیز را می دانیم ولی این توافق باعث می شود نظارت و اطلاعات ما از برنامه اتمی (ایران) به شکلی چشمگیر افزایش یابد و قطعا با اقداماتی که صورت داده ایم و حضور چشمگیر بین المللی در ایران، در سالهای آتی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مونیز: جلوگیری از رسیدن ایران به سلاح اتمی اولویت رییس جمهور فعلی و بعدی آمریکاست

مونیز: جلوگیری از رسیدن ایران به سلاح اتمی اولویت رییس جمهور فعلی و بعدی آمریکاست