مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 مرداد 1394 ساعت 01:212015-07-31سياسي

جرم هایی که تاریخ انقضا دارند


قاضی بازنشسته دادگاه های کیفری استان تهران با اشاره به جرائم مشمول مروز زمان در قانون مجازات اسلامی، ایرادهایی را نسبت به تصمیمات قانونگذار در این بخش از قانون مطرح کرد.

- " درباره بحث مرور زمان در جرائم اظهار کرد: یکی از نکات قابل توجه این است که بحث مرور زمان از قانون آیین دادرسی کیفری مواد 173 لغایت 176 که قانونی شکلی است، خارج و در مواد 105 الی 113 قانون مجازات اسلامی مصوب یکم اردیبهشت سال 92 که قانونی ماهیتی به شمار می رود، آورده شده است و علت، دلایل و انگیزه این کار مشخص نیست.

این قاضی بازنشسته افزود: در ماده 173 قانون آیین دادرسی کیفری سابق آمده بود در جرایمی که مجازات قانونی آن از نوع مجازات بازدارنده یا اقدامات تأمینی و تربیتی باشد و از تاریخ وقوع جرم تا انقضای مواعد مشروحه ذیل، تقاضای تعقیب نشده باشد و یا از تاریخ اولین اقدام تعقیبی تا انقضای مواعد مذکوره به صدور حکم منتهی نشده باشد تعقیب موقوف خواهد شد .

وی اضافه کرد: اما در ماده 105 قانون مجازات اسلامی جدید آمده است مرور زمان، در صورتی تعقیب جرایم موجب تعزیر را موقوف می کند که از تاریخ وقوع جرم تا انقضای مواعد زیر تعقیب نشده یا از تاریخ آخرین اقدام تعقیبی یا تحقیقی تا انقضای این مواعد به صدور حکم قطعی منتهی نشده باشد .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جرم هایی که تاریخ انقضا دارند

جرم هایی که تاریخ انقضا دارند