مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 مرداد 1394 ساعت 21:202015-07-31سياسي

در پارسیان هرمزگان صورت گرفت اقدام قابل توجه یک گروه مردمی؛ حیاط هر خانه یک نخل


گروه همیار سلامت در اقدامی قابل توجه، با اعلام فراخوان به اهالی روستای میلکی در غرب هرمزگان، نهضت جلوی حیاط هر خانه یک نخل را آغاز کرده است - احمد مبارکی مسئول گروه همیار سلامت میلکی در همین راستا در گفت وگو با خبرنگار فارس در پارسیان در خصوص برنامه این گروه گفت: نخل و خرما از قدیم با زندگی مردم جنوب عجین بوده و محبوبیت این درخت استراتژیک کمتر از فرزندان انسان نبوده است به گونه ای که کندن درخت را کنده شدن ریشه و اصالت خود می دانستند.

وی اضافه کرد: هر چه به عقب بر می گردیم حلقه اتصال مردم جنوب را با نخل بیشتر و بیشتر مشاهده می کنیم و این موضوع بر می گردد به حضور نخل در تمامی ارکان زندگی مردم.

مسئول گروه همیار سلامت با اشاره به نمونه هایی از کاربردهای نخل در زندگی جنوبی ها گفت: نخل یکی از مهم ترین منبع درآمد مردم بوده که از آن برای تأمین بخشی از غذای در دسترس، سایبان در گرمای طاقت فرسای جنوب، گرم کننده تنور آنان برای پخت نان، فرش زیر پای آنان و تأمین کننده غذای دام، تیر سقف خانه ها و ده ها مورد دیگر می توان اشاره کرد.

مبارکی، حضور نخل را حضوری مقدس در بین مردم دانست و ضمن گلایه از بی توجهی نسل کنونی به این منبع مهم حیاتی اجداد خود، اظهار کرد: متأسفانه بسیاری از باغات سرسبز نخل در دوران کنونی جای خود را به زمین های کشاورزی با ارق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در پارسیان هرمزگان صورت گرفت اقدام قابل توجه یک گروه مردمی؛ حیاط هر خانه یک نخل

در پارسیان هرمزگان صورت گرفت اقدام قابل توجه یک گروه مردمی؛ حیاط هر خانه یک نخل