مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 مرداد 1394 ساعت 16:252015-07-31اقتصادي

یک فوق تخصص غدد: آمار دیابتی ها در ایران تا 15 سال آینده به 9 میلیون نفر می رسد


یک فوق تخصص غدد و متابولیسم اعلام کرد: بررسی های نشان می دهد که تا 15 سال آینده شمار مبتلایان به دیابت در ایران از چهار به 9 میلیون نفر افزایش می یابد.

- "، علیرضا استقامتی روز جمعه در دومین همایش بین المللی "دیابت و میزان شیوع آن در ایران" که در تهران برگزار شد، گفت: از حدود 400 میلیون نفر دیابتی در جهان بیشترین آمار مربوط به جنوب شرقی آسیا (چین و هند) است، ضمن اینکه درصد مبتلایان به دیابت در منطقه خلیج فارس نیز بسیار بالاست.

وی با اشاره به روند افزایشی جمعیت مبتلا به دیابت در جهان گفت: افزایش آمار دیابتی ها علاوه بر کشورهایی مانند چین که طی دهه های اخیر سه برابر شده، در کشورهای پیشرفته نیز رو به افزایش است به طوری که طی دوره 1995 تا 2005 تعداد افراد دیابتی در کانادا 70 درصد رشد داشته است.

استقامتی، دیابت را یکی از بیمارهای پرهزینه دانست و افزود: طبق بررسی های انجام شده در ایران در 10 سال قبل حدود 10 درصد هزینه های بهداشت و درمان کشور مربوط به دیابت بود، ضمن اینکه باید هزینه های غیرمستقیم را هم به آن اضافه کرد.

وی با بیان اینکه چاقی و مصرف کالری بیش از حد به شیوع دیابت دامن می زند، اظهار کرد: طی 15 سال اخیر شمار افراد چاق از 13 درصد به 32 درصد جمعیت رسیده که این مسئله سبب می شوند آمار افراد مبتلا به دیابت هم افزایش یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک فوق تخصص غدد: آمار دیابتی ها در ایران تا 15 سال آینده به 9 میلیون نفر می رسد

یک فوق تخصص غدد: آمار دیابتی ها در ایران تا 15 سال آینده به 9 میلیون نفر می رسد