مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 مرداد 1394 ساعت 14:552015-07-30سياسي

بیش ازنیمی از شالیزارهای آسیای مرکزی و غربی درایران


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیما رییس و هماهنگ کننده مرکز منطقه ای تحقیقات و آموزش برنج آسیای مرکزی و غربی امروز در مراسم اختتامیه سومین دوره آموزشی مرکز منطقه ای–بین المللی تحقیقات و آموزش برنج کشورهای آسیای مرکزی وغربی در رشت گفت: در این 2 منطقه 1 میلیون هکتار اراضی زیر کشت برنج وجود دارد که حدود 540 هزار هکتار از این اراضی در ایران است.

عباس شهدی کومله افزود: نیاز سالانه برنج 10کشور آسیای مرکزی وغربی عضو این مرکز تحقیقاتی 10 میلیون تن است که 5 میلیون تن را تولید وبقیه را وارد می کنند.

وی بابیان اینکه سومین دوره آموزشی مرکز منطقه ای– بین المللی تحقیقات وآموزش برنج که از 29 تیرماه تا امروز با حضور12محقق از کشورهای ایران، عراق، ترکیه، تاجیکستان، قزاقستان و جمهوری آذربایجان برگزار شد تصریح کرد: در این دوره آموزشی آخرین دستاوردهای علمی در خصوص کشت برنج بررسی شد.

رییس وهماهنگ کننده مرکز منطقه ای تحقیقات و آموزش برنج آسیای مرکزی و غربی گفت: این دوره آموزشی با حمایت بانک توسعه جهانی برگزار شد.

مرکز منطقه ای– بین المللی تحقیقات و آموزش برنج در سال 91 در رشت آغاز بکار کرد.

10کشورایران، عراق، ازبکستان، افغانستان، ترکیه، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، تاجیکستان ، قرقیزستان وترکمنستان عضو این مرکز تحقیقاتی هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش ازنیمی از شالیزارهای آسیای مرکزی و غربی درایران

بیش ازنیمی از شالیزارهای آسیای مرکزی و غربی درایران