مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 مرداد 1394 ساعت 11:302015-07-30بين الملل

وزیر خارجه کره شمالی در نشستی منطقه ای در مالزی شرکت می کند


یک مقام وزارت امور خارجه مالزی اعلام کرد وزیر امور خارجه کره شمالی در نشست هفته آینده وزرای امور خارجه کشورهای منطقه در مالزی شرکت خواهد کرد.

این مقام وزارت خارجه مالزی که خواست نامش فاش نشود در گفتگوی تلفنی با خبرگزاری یونهاپ افزود کره شمالی ، مالزی را از شرکت ری سو یونگ وزیر امور خارجه این کشور در مجمع منطقه ای آ سه آن مطلع کرده است که قرار است ششم اوت در کوالالامپور برگزار شود.

شرکت وزیر امور خارجه کره شمالی در این مجمع در کانون توجهات قرار گرفته است زیرا حضور وی می تواند زمینه را برای دیدار دیپلمات های بلندپایه دو کره فراهم کند.

مقامات اعلام کردند کره جنوبی به طور رسمی پیشنهاد گفتگو با کره شمالی را در مالزی مطرح نکرده اما پیوسته برای گفتگو با این کشور آماده است.

یون بیونگ سی وزیر امور خارجه کره جنوبی نیز قرار است از چهارم تا ششم اوت به کوالالامپور سفر و در نشست های آ سه آن شرکت کند.

وزرای امور خارجه دو کره سال گذشته در حاشیه نشست مجمع منطقه ای آ سه آن در میانمار با یکدیگر دیدار کردند اما هیچگونه گفتگویی میان دو طرف صورت نگرفت.

مدیر برنامه مطالعات راهبردی موسسه سجونگ مستقر در کره جنوبی اعلام کرد احتمال می رود وزرای خارجه دو کشور امسال نیز بار دیگر با یکدیگر دیدار کنند اما گفتگوی آنها بعید به نظر می رسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر خارجه کره شمالی در نشستی منطقه ای در مالزی شرکت می کند

وزیر خارجه کره شمالی در نشستی منطقه ای در مالزی شرکت می کند