مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 مرداد 1394 ساعت 11:162015-07-30سياسي

تفکر بسیجی از بزرگترین منابع قدرت نرم ایران است


استاد دانشگاه امام حسین (ع) ببا بیان اینکه تفکر بسیجی از بزرگترین منابع قدرت نرم ایران است، گفت آمریکا دارای چهار منبع قدرت نرم دانشگاه هاروارد، - هالیوود، شبکه های اجتماعی و شبکه های ماهواره ای است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری دانشجو از ایلام، "حمیدرضا حاتمی، استاد روانشناسی بالینی و پژوهشگر مباحث جنگ نرم در سومین دوره تربیت مدرس کارگاه جنگ نرم بسیج اساتید که روز گذشته در مجتمع رفاهی لاله برگزار شد، با مرزبندی شاخصه های ارزیابی حکومت های سیاسی بیان داشت: سه شاخص کارآمدی نظام سیاسی، اقتدار نظام سیاسی و مقبولیت نظام سیاسی در بین عموم و نخبگان برای ارزیابی عملکرد حکومت ها در نظر گرفته می شود.

نکته مهم دیگر میزان مشارکت سیاسی اجتماعی مردم در حکومت است، جمع چهار شاخص مذکور نرخ سرمایه اجتماعی نامیده می شود که با مهندسی معکوس مقابل محاسبه است.

وی مشروعیت الهی را به عنوان فاکتور و عامل پنجم در جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد و گفت: ما در مجموع این شاخص ها نمره قبولی کسب کرده ایم.

اقتدار ایران و اجماع جامعه جهانی بر سر میز مذاکره موید این مطلب است.

این استاد دانشگاه امام حسین (ع) قدرت نرم را به توان تاثیرگذاری بر افکار عمومی دنیا و توان تغییر نگرش در آحاد مردم تعبیر کرد و افزود: قدرت نرم از منابع آن ناشی می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تفکر بسیجی از بزرگترین منابع قدرت نرم ایران است

تفکر بسیجی از بزرگترین منابع قدرت نرم ایران است