مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 مرداد 1394 ساعت 01:212015-07-29اقتصادي

کمتر از 50 درصد داروهای سرطان دنیا در ایران یافت می شود


دبیر شورای بررسی و تدوین داروهای ایران با اشاره به اینکه کمتر از 50 درصد داروهای سرطان دنیا در ایران یافت می شود، گفت: هنوز نتوانستیم یک چارچوبی را فراهم کنیم تا بهترین فهرست دارویی تامین شود که متعاقب آن نیاز سلامت کشور تامین شود.

- "، شکوفه نیکفر با تشریج چگونگی تشریح تدوین فهرست دارویی کارآمد و عدالت محور اظهار کرد: شرکت های دارویی با سرمایه گذاری هایی که انجام می دهند برای بیماریهایی که فراموش شده است و یا درمانی برای آن وجود ندارد کار تحقیقاتی انجام می دهند.

ولی هر سال این نوع تحقیقات به دلایل اقتصادی بار مالی قابل توجهی را در بر می گیرند.

وی با بیان اینکه در تمام کشورهای دنیا یک چارچوب و لیست دارویی دارند، عنوان کرد: همه این تلاش ها بر آن است تا فرآیندی ایجاد شود مبنی بر اینکه چگونه داروهای گرانقیمت در دسترس مردم قرار گیرد.

بنابر این دارو یکی از غیرقابل انکارترین مولفه ها در درمان بیماری ها در نظام سلامت برای بازتوانی ها است که می تواند به برگشت زندگی افراد کمک شایانی کند.

نیکفر در نخستین نشست تخصصی دسترسی عادلانه خدمات دارویی ایران با بیان اینکه در ایران فهرست دارویی براساس توزیع و شیوع بیماریها شکل می گیرد، عنوان کرد: امروز پیدا کردن مولکول های جدید دارویی و اثربخش هر روز سخت تر می شود و اگر این هزینه ها برای شر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمتر از 50 درصد داروهای سرطان دنیا در ایران یافت می شود

کمتر از 50 درصد داروهای سرطان دنیا در ایران یافت می شود