مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 مرداد 1394 ساعت 20:312015-07-29اقتصادي

بیشترین افت منابع آب زیرزمینی در کشور متعلق به استان مرکزی است


مدیرکل حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای مرکزی گفت: بیشترین افت منابع آب زیرزمینی در کشور متعلق به استان مرکزی است به طوری که در ساوه باید 160 متر حفاری انجام شود تا به سطح آب برسیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از، علی کریمی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره استفاده بهینه و صرفه جویی در مصرف آب اظهار داشت: ما امروز از آب بهینه استفاده نمی کنیم و در کل جهان 5/2 درصد آب شیرین داریم از این مقدار بیش از 60 درصد نیز به صورت یخ در یخچال های قطب و مقدار بسیار ناچیزی آب شیرین مایع در اختیار جهان قرار دارد و این مقدار در جهان ثابت است.

وی افزود: بیشترین مصرف کنندگان آب در عرصه کشاورزی و صنعت هستند و کشور دارای 6 حوزه آبریز بوده که 95 درصد از مساحت استان مرکزی در حوزه کویر مرکزی و 5درصد از استان در حوزه آبریز خلیج فارس قرار دارد.

مدیرکل حفاظت و بهره برداری منابع آب ، آب منطقه ای مرکزی تصریح کرد: بیشترین سطح استان مرکزی در قسمت گرم و خشک قرار دارد و تعداد محدوده های مطالعاتی آب در سطح استان نیز 19 مرکز است و بارش کلی استان در حدود 260 میلی متر بوده و شهرستان شازند به عنوان جنوبی ترین شهر استان دارای میزان بارندگی به اندازه 500میلی متر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیشترین افت منابع آب زیرزمینی در کشور متعلق به استان مرکزی است

بیشترین افت منابع آب زیرزمینی در کشور متعلق به استان مرکزی است