مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 مرداد 1394 ساعت 16:362015-07-29بين الملل

دولت آمریکا درخواست عفو اسنودن را نپذیرفت


دولت آمریکا در پاسخ به درخواست همگانی از رییس جمهور این کشور برای عفو رسمی ادوارد اسنودن، این درخواست را رد کرد و اعلام نمود اسنودن باید به خاک آمریکا باز گردد و عواقب اقدام خود را پس دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو ، این درخواست در ماه ژوئن سال 2013 به کاخ سفید ارائه شده و حدود 168 هزار نفر آن را امضا کردند.

لیزا موناکو، مشاور رییس جمهور آمریکا در مسائل امنیت ملی و مبارزه با تروریسم در بیانیه ای که در پاسخ به این درخواست منتشر شده، تاکید کرد: "اسنودن باید به خانه خودش ایالات متحده باز گردد و با حضور هیات منصفه محاکمه شود".

وی اقدام اسنودن مبنی بر سرقت و افشای اطلاعات سری را خطرناک توصیف کرده و گفت: "در حال حاضر وی در حال فرار از تبعات اقدام خود است".

ادوارد اسنودن کارمند فنی سابق سازمان "سیا" آمریکا که به عنوان پیمانکار برای آژانس امنیت ملی این کشور نیز کار می کرد، در ماه ژوئن سال 2013 تعدادی از اسناد سری در خصوص برنامه های سرویس های اطلاعاتی آمریکا و بریتانیا در زمینه جاسوسی اینترنتی را به روزنامه های "واشینگتن پست" و "گاردین" واگذار کرد که جنجال بزرگی را در سراسر جهان برانگیخت.

بر اساس این اسناد سرویس های ویژه آمریکا نه فقط در کشور خود جاسوسی کرده بلکه مراقب زندگی میلیون ها اروپایی از جمله در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دولت آمریکا درخواست عفو اسنودن را نپذیرفت

دولت آمریکا درخواست عفو اسنودن را نپذیرفت