مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 مرداد 1394 ساعت 16:002015-07-29فناوري

فارس گزارش می دهد سیستم اطلاعات جغرافیایی؛ حلقه کاربردی گمشده در کشاورزی


سیستم های اطلاعات جغرافیایی تمامی داده ها و اطلاعات مکانی و توصیفی شبکه های آبیاری را در یک محیط کامپیوتری یکپارچه کرده و به صورت آسان در اختیار کاربران قرار دهد.

- " از شهرستان ساری، سیستم های اطلاعات جغرافیایی به معنی مجموعه سازمان یافته ای از سخت افزار و نرم افزار کامپیوتری، اطلاعات جغرافیایی و افراد متخصصی که به منظور کسب، ذخیره، به هنگام سازی، پردازش، تحلیل و ارائه تمامی اشکال اطلاعات جغرافیایی طراحی و ایجاد شده است.

کاربرد GIS به نیازهای هر منطقه یا کشور در بخش های مختلف توسعه یافته بستگی دارد که ابتدا در کشور اروپا از این سیستم در پایگاه های اطلاعات ثبت اسناد و املاک، محیط زیست، نگهداری نقشه های توپوگرافی، در کشور کانادا در برنامه ریزی جنگل ها، شناسایی راه های دسترسی به جنگل، در کشورهای چین و ژاپن، نظارت و مدل سازی تغییرات زیست محیطی و در آمریکا در برنامه ریزی شهری و شهرداری ها از این سیستم استفاده شده اما با گذشت زمان و توسعه سیستم ها، استفاده از آن به تمام بخش های مرتبط با زمین گسترش یافته است.

استفاده از این سیستم در رشته هایی که به نحوی از انحاء با زمین، نقشه و اطلاعات جغرافیایی مکان دار و تحلیل های فضایی ارتباط دارند، امکان پذیر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس گزارش می دهد سیستم اطلاعات جغرافیایی؛ حلقه کاربردی گمشده در کشاورزی

فارس گزارش می دهد سیستم اطلاعات جغرافیایی؛ حلقه کاربردی گمشده در کشاورزی