مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 مرداد 1394 ساعت 12:152015-07-29پزشكي

چگونگی عرضه داروی قاچاق در شبکه رسمی فاش شد / همکاری برخی پزشکان با قاچاقچیان


این افراد پزشکان متخصصی را که تخصص آنها مرتبط با داروی قاچاق وارد شده شناسایی می کنند و در مرحله بعد با مراجعه به آنها از پزشکان می خواهند تا در نسخه های خود این دارو را تجویز کنند.

- وی ادامه داد: متاسفانه برخی از پزشکان نیز این موضع را پذیرفته و اقدام به تجویز این دارو ها که در لیست داروهای مورد تایید وزارت بهداشت نمی باشد می کنند.

بیمار نیز برای تهیه داروی فوق به داروخانه می رود ولی هنوز دارو در داروخانه وجود ندارد.

رییس شعبه ویژه رسیدگی به جرائم و تخلفات پزشکی و بهداشتی سازمان تعزیرات حکومتی تهران ادامه داد: بعد از مدتی که بیماران زیادی برای تهیه نسخه پزشک به داروخانه مراجعه می کنند برخی از داروخانه ها برای پاسخ به درخواست مشتری با راهنمایی پزشکان تجویز کننده اقدام به دنبال تهیه آن دارو کرده و آن را به مشتری عرضه می کنند و این چنین یک داروی قاچاق به راحتی در معرض خرید و فروش قرار می گیرد.

خدایی با بیان اینکه تجویز دارو هایی که خارج از لیست مجاز وزارت بهداشت هستند تخلف محسوب می شود، گفت:این کار تخلف است زیرا تجویز و عرضه یک داروی غیر مجاز خلاف بوده و لذا در چهار چوب قانون با متخلفان برخورد می شود.

رییس شعبه ویژه رسیدگی به جرائم و تخلفات پزشکی و بهداشتی سازمان تعزیرات حکومتی تهران ادامه داد: این تخلف به صورت جدی از سوی سازم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونگی عرضه داروی قاچاق در شبکه رسمی فاش شد / همکاری برخی پزشکان با قاچاقچیان

چگونگی عرضه داروی قاچاق در شبکه رسمی فاش شد / همکاری برخی پزشکان با قاچاقچیان