مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 مرداد 1394 ساعت 09:112015-07-29فرهنگي

تاریخ استان بوشهر بازنگری می شود


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: تاریخ استان بوشهر با بازخوانی و شناسایی متون کتیبه های موجود میراث فرهنگی بازنگری می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از، محمدابراهیم فروزانی صبح امروز در نشست با مدیران بخش های مختلف میراث فرهنگی استان بوشهر با بیان اینکه این استان دارای قدمت طولانی با توجه به آثار موجود تاریخی است، اظهار داشت: استان بوشهر دارای قدمت تاریخی 5 هزار ساله است که نیاز به شناسایی و بازگشایی نقاط ناشناخته آن است و بازخوانی کتیبه های ایلامی یکی از راه های شناخت این تاریخ کهن است.

وی با بیان اینکه از پژوهشگران خط میخی در بازخوانی تاریخ بوشهر استفاده می شود، تصریح کرد: برای بازخوانی کتیبه های ایلامی موجود در موزه میراث فرهنگی استان از پژوهشگران و زبان شناسان و مترجمان خط میخی ایلامی استفاده می شود که در این راستا اقدامات موثری انجام شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان بوشهر به اهمیت شناسایی تاریخی تاکید کرد و گفت: این رمزگشایی های زبانی نیاز است تا ما تاریخ بوشهر را به خوبی بشناسیم و بدانیم که ما در کجای تاریخ قرار داشته ایم و بتوانیم با نگاه نو آن تاریخ را با تجربه های جدید و برای نسل فعلی و آینده به ودیعه بگذاریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاریخ استان بوشهر بازنگری می شود

تاریخ استان بوشهر بازنگری می شود