مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 مرداد 1394 ساعت 07:452015-07-29اقتصادي

تخصیص15هزارمیلیارد برای تخریب بیشتر اراضی کشاورزی


معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور درحالی از تخصیص 15 هزار میلیارد ریال برای طرح هادی خبر داده که این طرح در طول مدت اجرا به دلیل ایرادات قانونی و نحوه اجرا باعث تخریب تعداد قابل توجهی از اراضی کشاورزی کشور شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار تابناک اقتصادی"، طرح هادی اگرچه برای توسعه روستاها به تصویب رسید و اجرایی شد اما به گفته قباد افشاری رییس سازمان امور اراضی، در قالب این طرح 200 هزار هکتار از بهترین اراضی کشاورزی در شمال کشور تخریب شده است.

او با بیان اینکه بردن اراضی در قالب طرح هادی، آن را از نظارت سازمان امور اراضی خارج می کند، توضیح داد: برخی در شمال کشور شالیزارهایی که بسیار برای کشور باارزش هستند را به بافت روستا الحاق می کنند که در آنجا ویلاسازی کنند، همچنین زمین های کشاورزی که در کنار روستا یا کنار شهر قرار دارند را خریداری می کنند تا آنها را الحاق کرده و مورد تغییر کاربری قرار دهند.

به عقیده افشاری بهترین روش برای توسعه روستایی توسعه در ارتفاع است و به این ترتیب باید توسعه سطحی به طور کامل متوقف شود.

عبدالغفار شجاع مشاور مشاور عالی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی نیز طرح هادی را یک فاجعه عظیم برای اراضی کشاورزی دانست و خاطرنشان کرد: در قالب توسعه روستایی، این طرح اجازه تخریب اراضی مرغوب کشاورز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخصیص15هزارمیلیارد برای تخریب بیشتر اراضی کشاورزی

تخصیص15هزارمیلیارد برای تخریب بیشتر اراضی کشاورزی