مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 مرداد 1394 ساعت 23:402015-07-28بين الملل

فرانس پرس / تهران، ریاض را به بازی با مسئله آتش بس در یمن متهم کرد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فرانسه از تهران ، ایران سه شنبه عربستان سعودی را متهم کرد که با برعهده گرفتن رهبری ائتلاف عربی برای حملات هوایی به یمن با آتش بازی می کند.

.

تهران همچنین ریاض را متهم کرد درحال حاضر نیز با مسئله آتش بس بازی می کند.

حسین امیرعبداللهیان معاون وزیر امور خارجه ایران در امور عربی و آفریقا در گفتگو با تلویزیون دولتی این کشور گفت : عربستان سعودی با حمله به یمن اشتباهی راهبردی مرتکب شد و درحال حاضر نیز با موضوع آتش بس بازی می کند.

منابع نظامی اعلام کردند آتش بسی که قرار بود تا شامگاه جمعه در یمن ادامه داشته باشد روز سه شنبه پس از ازسرگیری حملات هوایی ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی فروپاشید و درگیریهای زمینی نیز به صورت خشونتبار ادامه دارد.

جنگنده های ائتلاف عربی روز دوشنبه به اشتباه مواضع نیروهای دولت عبدربه منصور هادی رییس جمهور (فراری و مستعفی) یمن را در جنوب این کشور بمباران کردند که در اولین روز اجرای آتش بس پنج روزه 12 کشته برجا گذاشت.

یک خبرگزاری دولتی ایران نیز به نقل از عبداللهیان افزود : اوضاع انسانی در یمن فاجعه بار است و باید برای مردم یمن کمک جمع آوری کرد و سازمان ملل متحد نیز باید برای توقف این حملات و پایان محاصره تلاش کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرانس پرس / تهران، ریاض را به بازی با مسئله آتش بس در یمن متهم کرد

فرانس پرس / تهران، ریاض را به بازی با مسئله آتش بس در یمن متهم کرد