مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 مرداد 1394 ساعت 22:052015-07-28سياسي

سازمان ملل: بیش از دوازده میلیون نفر در سوریه نیازمند کمک های انساندوستانه هستند


معاون دبیرکل سازمان ملل در امور انساندوستانه گفت: بیش از دوازده میلیون نفر در سوریه به کمک های انساندوستانه و معیشتی نیاز دارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری صداوسیما از نیویورک، شورای امنیت در جلسه روز سه شنبه خود، بیانیه ای با موضوع تهدید های ناشی از اقدامات تروریستی ضد صلح و امنیت بین المللی صادر کرد.

نماینده چاد که کشورش مطرح کننده این موضوع در شورا امنیت بود، در سخنانی کوتاه، با اشاره به اعلام همبستگی بوکوحرام با داعش و گسترش حملات بی رحمانه و خشونت بار آنان گفت: هرچند بوکوحرام از لحاظ نظامی ضعیف شده، ولی کاملا ریشه کن نشده و از بین نرفته است.

شریف مهمت زان افزود: این متن اجازه ادامه تلاش ها برای تشکیل نیروی مشترک چند ملیتی برای مقابله با بوکوحرام را قادر می سازد.

وی تصریح کرد: بوکوحرام همچون داعش تهدید بزرگی برای صلح و امنیت جهانی است و کشور های افریقأی نباید به تنهایی بار مبارزه با این گروه تروریستی را به دوش بکشند.

بر اثر قساوت و فعالیت های تروریستی بوکوحرام شمار کشته شده ها به بیش از ده هزار نفر می رسد و بیش از یک و نیم میلیون نفر در کشور های خود آواره و دویست و بیست هزار پناهجو به کشور های همسایه گریخته اند.

در ادامه این جلسه، گزارشی از روند اجرای قطعنامه های انساندوستانه در سوریه توسط استیون اوبراین معاون دبیرکل در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازمان ملل: بیش از دوازده میلیون نفر در سوریه نیازمند کمک های انساندوستانه هستند

سازمان ملل: بیش از دوازده میلیون نفر در سوریه نیازمند کمک های انساندوستانه هستند