مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 مرداد 1394 ساعت 20:312015-07-28اقتصادي

50 درصد حجم صادرات استان زنجان به کشور ترکیه است


50 درصد حجم صادرات استان زنجان به کشور ترکیه است.

- " از زنجان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان، جمشید انصاری امروز در دیدار با رضا هاکان تکین سفیر کشور ترکیه با اشاره به سوابق دیر پای ایران با کشور ترکیه اظهار داشت : ایران و ترکیه در حوزه فرهنگی، سیاسی و اقتصادی دارای روابط مستمر و گسترده بوده بطوریکه 700 کیلومتر مرز مشترک و دین واحد و اشتراکات زبانی با استان های ترک زبان در تعمیق این ارتباطات موثر است.

وی با اعلام این موضوع که حجم روابط تجاری ایران با ترکیه از 5 میلیارد به 20 میلیارد دلار در سالهای اخیر رسیده است، گفت : عزم جدی دو کشور افزایش ارتباطات و توسعه روابط اقتصادی است.

استاندار زنجان افزود: در دورانی که ایران تحت تحریم کشورهای غربی قرار گرفت، ایران روابط خوبی در زمینه های مختلف با کشور ترکیه داشت که باید این مسیر در آینده توسعه یابد.

وی با اشاره به این مطلب که 50 درصد حجم صادرات استان به کشور ترکیه است، گفت : با برطرف شدن محدودیت های بین المللی ایران ، چشم انداز روابط استان با ترکیه روبه رشد خواهد بود .

انصاری موقعیت ویژه ارتباطی استان ، وجود مراکز علمی مانند دانشگاه زنجان و مرکز تحصیلات تکمیلی را از ظرفیت های خوب استان برشمرد و خاطر نشان کرد: استان زنجان شاهراه مهم ارتباطی کشور محسوب شده و می تواند در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

50 درصد حجم صادرات استان زنجان به کشور ترکیه است

50 درصد حجم صادرات استان زنجان به کشور ترکیه است