مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 مرداد 1394 ساعت 13:402015-07-28اقتصادي

صدور پروانه کسب عینک فروشی توسط اتحادیه گرمابه داران!


رییس انجمن علمی اپتومتری ایران گفت: متاسفانه صدور پروانه کسب عینک سازی و لنز فروشی توسط وزارت صنعت و معدن به اتحادیه صنوف داده می شود تا جایی که یک اتحادیه گرمابه داران نیز پروانه کسب برای یک عینک فروشی صادر کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری صدا و سیما دکتر علی میرزاجانی در حاشیه نشست هجدهمین کنگره علمی اپتومتری افزود: متاسفانه اپتومترها که خط اول تشخیص عیوب انکساری و تجویز عینک برای بیماران هستند در سطح دوم خدمات پزشک خانواده آمده اند اما به صورت عملکردی از توانمندی اپتومتریست ها در نظام ارجاع استفاده نمی شود و قرارداد مشخصی به آن ها ندارند.

وی گفت: مشکل بیمه های پایه از دیگر مشکلات این صنف است که بیمه های تامین اجتماعی خدمات درمانی، نیروهای مسلح و کمیته امداد قراردادی برای پرداخت بیمه ویزیت ندارند.

میرزاجانی با اشاره به اینکه آخرین دوره صدور مجوز برای فعالیت اپتومتریست های تجربی سال 68 بوده است افزود: بیش از 80 درصد اپتومتریست های تجربی هم اکنون به صورت غیرقانونی فعالیت می کنند بنابراین مردم باید توجه داشته باشند که از محلی عینک طبی بخرند که حتما مسئول فنی اپتومتریست داشته باشند.

وی در ادامه با انتقاد از نیروی انتظامی گفت: در موضوع سنجش بینایی برای راهنمایی و رانندگی و گواهینامه رانندگی از اپتومتریست ها استفاده ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صدور پروانه کسب عینک فروشی توسط اتحادیه گرمابه داران!

صدور پروانه کسب عینک فروشی توسط اتحادیه گرمابه داران!