مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 مرداد 1394 ساعت 11:312015-07-28سياسي

قطعنامه 2231؛ لغو یا حفظ تحریم تسلیحات متعارف و "بازی دو سر باخت" برای ایران


بند 5 ضمیمه B قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، به ماجرای لغو تحریم خرید جنگ افزارها اعم از موشکی، زمینی و هوایی پرداخته است.

ایران در ماجرای اجرا یا عدم اجرای این بند، - " - حسین دلیریان: شورای امنیت سازمان ملل متحد پس از نهایی شدن جمع بندی مذاکرات هسته ای، با تصویب قطعنامه ای، برنامه جامع اقدام مشترک وین را تایید کرد، تا این برنامه جامع یک قدم به اجرایی شدن نزدیک تر شود.

اما قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در تایید برجام در ضمیمه B، یک بند بسیار مهم قید شده است که توجه به آن مشخص می کند که آیا ایران بعد از اجرای توافق و محدودیت های خرید و فروش تسلیحاتی و جنگ افزار، می تواند این تجهیزات را خریداری کند یا خیر؟ بند 5 ضمیمه B قطعنامه تایید برجام: کلیه دولت ها می توانند در فعالیت های ذیل مشارکت داشته و اجازه آنها را صادر کنند، مشروط به اینکه شورای امنیت از قبل به صورت مورد به مورد تصمیم به تایید آنها گرفته باشد: عرضه، فروش و یا انتقال مستقیم یا غیرمستقیم هرگونه تانک جنگی، خودروهای رزمی زرهی، سامانه های توپخانه ای سنگین، هواپیماهای رزمی، بالگردهای تهاجمی، ناوهای جنگی، موشک ها و یا سامانه های موشکی، آن گونه که در نظام ثبت سلاح های متعارف ملل متحد تعریف شده است، یا تجهیزات مرتبط، شامل قطعات یدکی به ایران، یا برای استفاده در داخل ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قطعنامه 2231؛ لغو یا حفظ تحریم تسلیحات متعارف و "بازی دو سر باخت" برای ایران

قطعنامه 2231؛ لغو یا حفظ تحریم تسلیحات متعارف و "بازی دو سر باخت" برای ایران