مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 مرداد 1394 ساعت 09:062015-07-28سياسي

نقشه راهی که به چشم نیامده!


ساعتی پیش از اعلام توافق هسته ای وین و قرائت بیانیه مشترک ایران و 1+5،تفاهم نامه ای بین کشورمان و آژانس بین المللی انرژی هسته ای منعقد شد که به اعتبار بند 7 آن، - به نقشه راه معروف شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فضای مجازی خبرگزاری دانشجو ، ساعتی پیش از اعلام توافق هسته ای وین و قرائت بیانیه مشترک ایران و 1+5،تفاهم نامه ای بین کشورمان و آژانس بین المللی انرژی هسته ای منعقد شد که به اعتبار بند 7 آن،به نقشه راه معروف شد.

آن زمان بلافاصله این تردید پدید آمد که این نقشه راه 10بندی،چگونه و با چه ساز و کاری خواهد توانست مناقشه دوازده ساله ایران و آژانس را حل کند!؟ ملاحظه متن و همزمانی تقریبی آن با انتشار خبر توافق هسته ای و هیاهوی رسانه ای بعد از آن، نشان می داد که احتمالا اولا قرار نیست این نقشه راه خیلی به چشم بیاید و این رخداد تنها در سایه یک هیاهوی تبلیغاتی ممکن خواهد شد و ثانیا به جز این متن کم محتوا،باید متن یا متون دیگری هم بین ایران و آژانس رد و بدل شده باشد تا توان حل موضوع مهم پی ام دی را داشته باشد.

تا چند روز قبل کسی تمایل چندانی به پرداختن به این توافق نشان نمی داد ،اما اعلام وجود ضمائم محرمانه و برخی واکنش های خارجی و داخلی، بار دیگر عطف توجه از برجام به این سند چند ماده ای را ضرورت بخشید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقشه راهی که به چشم نیامده!

نقشه راهی که به چشم نیامده!