مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 مرداد 1394 ساعت 09:012015-07-28فرهنگي

خواجه بیدختی: نتایج مهمی از تمدن ماقبل تاریخ سمنان به دست آمده است


مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری استان سمنان بابیان اینکه کاوش های باستان شناسی درمیرک،نتایج مهمی ازتمدن ماقبل تاریخ سمنان بدست آمده است گفت: - حسین خواجه بیدختی در گفت وگو با ، اظهار داشت: رییس هیئت کاوش باستان شناسی در منطقه باارزش تاریخی میرک سمنان اعلام کرده است که ساکنان پیش از تاریخ محوطه پارینه سنگی میرک سمنان دسترسی فوق العاده ای به نوعی خاص از سنگ داشته اند که دست افزارهای سنگی را از آن ساخته اند.

وی با بیان اینکه در در این محوطه پارینه سنگی با انبوهی از دست افزارهای سنگی انسان نئاندرتال روبرو هستیم، افزود: این دست افزارها به فراوانی در سطح محوطه و در اعماق آن یافت می شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: از این رو میرک سمنان با دیگر محوطه های شناسایی شده پارینه سنگی از نظر تعدد و پراکنش دست افزارها که محدود به سطح نیز نیست، قابل مقایسه نیست و محوطه میرک سمنان از غنای بسیار بالایی برخوردار است.

خواجه بیدختی با اشاره به اینکه بر اساس بررسی های هیئت کارشناسی و کاوش در منطقه میرک سمنان، این منطقه از نظر تعدد دست افزارهای انسان ماقبل از انسان هوشمند از اشتهاری جانی برخوردار است، افزود: سر پیکان های باقی مانده از عصر پارینه سنگی در میرک سمنان از چنان تیزی برخوردارند که امروزه نی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خواجه بیدختی: نتایج مهمی از تمدن ماقبل تاریخ سمنان به دست آمده است

خواجه بیدختی: نتایج مهمی از تمدن ماقبل تاریخ سمنان به دست آمده است