مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 مرداد 1394 ساعت 01:012015-07-27ورزشي

بازدید بیش از دو هزار بازدیدکننده ایرانی و خارجی از موزه شهدا


مدیرکل فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران از بازدید دو هزار و 600 بازدید کننده ایرانی و خارجی از موزه شهدا در 3 ماه نخست سال جاری خبر داد.

- وی با اشاره به این مطلب، گفت: موزه شهدا در سال 75 با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آشنایی نسل جوان با سیر تاریخی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی تأسیس شد و در ادامه سیر تکمیلی خود را از نظر فنی و فیزیکی طی کرده است.

یارنسب افزود: مجموعه آثار موجود در موزه به ترتیب چیدمان در طبقه همکف شامل مجموعه ای از آثار و دست نوشته ها، تجهیزات و البسه و فرازهایی از زندگینامه و وصیت نامه شهدای شاخص و شهدای ترور از دوران مشروطیت تا امروز و افرادی چون شیخ فضل الله نوری، آیت الله مدرس، میرزا کوچک خان جنگلی، شهدای محراب و فرماندهان شاخص جنگ تحمیلی است.

مدیرکل فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص طبقه دوم موزه، گفت: در این بخش آثار مربوط به شهدای زن، بمباران شهری، شهدای مکه مکرمه، شهدای دیپلمات و خبرنگار و شهدای اقلیت های دینی، ورزشکاران و دانش آموزان قرار دارد.

در طبقه دوم نیز آثار شهدای جنگ تحمیلی و شهدای انقلاب و آثاری از هنرمندان معاصر وجود دارد که به دلیل کمبود فضا، به صورت دوره ای با آثار دیگری تعویض می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازدید بیش از دو هزار بازدیدکننده ایرانی و خارجی از موزه شهدا

بازدید بیش از دو هزار بازدیدکننده ایرانی و خارجی از موزه شهدا