مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 مرداد 1394 ساعت 18:152015-07-27بين الملل

واگذاری ساخت سومین نیروگاه برق عراق به شرکت ایرانی مپنا


" مدیر عامل شرکت مدیریت پروژه های نیروگاهی ایران (مپنا)گفت:در پی اجرای موفق نیروگاه گازی نجف و نیروگاه گازی الصدر بغداد، قرارداد نیروگاه سیکل ترکیبی رمیله بصره نیز به گروه مپنا واگذار شد.

عباس علی آبادی گفت : قرارداد گروه مپنا و شرکت اردنی- عراقی شامارا برای احداث نیروگاه سه هزار مگاواتی سیکل ترکیبی رمیله در حومه شهر بصره عراق به تایید دولت عراق رسید.

وی افزود : براساس مفاد این قرارداد، دولت عراق برای نخستین بار در تاریخ این کشور، این قرارداد را در قالب soverign guarantee تضمین کرده است ، گروه مپنا نیز در این طرح، مسئولیت مهندسی، تامین تجهیزات و نصب (EPI) را بر عهده دارد.

علی آبادی با بیان اینکه ارزش این طرح بین المللی (به جز بخش ساختمانی)، دو میلیارد و 50 میلیون دلار است ، گفت : نیروگاه سیکل ترکیبی رومیله (Rumaila) به ظرفیت سه هزار مگاوات در حوالی شهر بصره در جنوب کشور عراق احداث می شود و مراحل اجرای آن طی 4 فاز به انجام خواهد رسید.

این نیروگاه بزرگ حرارتی، دارای 12 واحد توربین گاز و 6 واحد توربین بخار خواهد بود.

علی آبادی گفت : همه امور ساخت و تامین توربین های گازی 180 مگاواتی از نوع MAP2B و بخار 160 مگاواتی از نوع E - TYPE، پره های بخش داغ توربین های گاز، ژنراتورها، سیستم برق و کنترل و بویلرهای بازیاب حرارتی (HRSG) ، به ترتیب در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واگذاری ساخت سومین نیروگاه برق عراق به شرکت ایرانی مپنا

واگذاری ساخت سومین نیروگاه برق عراق به شرکت ایرانی مپنا