مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 مرداد 1394 ساعت 13:502015-07-27دانش

ساخت چوب پلاستیک بسیار منعطف در دانشگاه آزاد


دانشجوی دکترای صنایع چوب و کاغذ دانشگاه آزاد موفق به ساخت یک کامپوزیت پلاستیک بسیار منعطف شده است که نمونه مشابهی در دنیا ندارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد؛ علی کاظمی تبریزی گفت: کامپوزیت چوب پلاستیک (Wood Plastic Composites) که به اختصار WPC نامیده می شود، مانند مواد مرکب، دو بخش اصلی دارد و گروه جدیدی از مواد به حساب می آید که در بسیاری از کشورهای پیشرفته در حال تولید و گسترش است.

وی با بیان این مطلب که از مهم ترین و پرمصرف ترین موادی مورد استفاده به عنوان ماده زمینه می‏توان به پلی اتیلن سبک و سنگین، پلی پروپیلن، پلی استر و پلی وینیل کلراید (PVC) اشاره کرد افزود: از مهم ترین مواد مورد استفاده در ساخت مواد مرکب WPC می توان از مواد لیگنوسلولزی مثل الیاف چوب، آرد چوب، الیاف محصولات کشاورزی (پسماند محصولات کشاورزی، علف ها، گیاهان آبی و سایر مواد گیاهی)، لینتر پنبه، کنف، کتان، بامبو، کاه و باگاس نام برد.

کاظمی تبریزی گفت: این ماده خواص مقاومتی بسیار بالاتری نسبت به مواد ساخته شده در گذشته در صنایع چوب مثل MDF دارد، این خواص مقاومتی شامل خواص مکانیکی بالا و جذب آب پایین خیلی کمتری نسبت به MDF ، خرده چوب و .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت چوب پلاستیک بسیار منعطف در دانشگاه آزاد

ساخت چوب پلاستیک بسیار منعطف در دانشگاه آزاد