مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 تیر 1394 ساعت 12:552015-07-16بين الملل

در خواست نمایندگان پارلمان انگلیس برای گسترش روابط با تهران


نشست ویژه اعضای پارلمان انگلیس درباره نتیجه مذاکرات هسته ای ایران با حضور وزیر امور خارجه انگلیس برگزار و درباره مسائل مختلف از جمله بازگشایی سفارت و چشم انداز روابط دو کشور گفتگو و تبادل نظر شد .

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما از لندن ، فلیپ هاموند در این نشست چند ساعته که یک روز پس از اعلام نتیجه مذاکرات و بیانیه مشترک برگزار شد ، با تشریح ابعاد مفاد بیانیه مشترک ، مذاکرات را بسیار سخت اما نتیجه ان را تاریخی توصیف کرد .

وزیر امورخارجه انگلیس با بیان اینکه در روند مذاکرات شناخت بیشتری از ایران و جایگاهش در منطقه و جهان پیدا کرده است، گفت : بیانیه مشترک این ظرفیت را دارد که روند مبارزه با داعش را بهبود و حل مسائل سوریه ، عراق و یمن را سرعت بخشد .

وی همچنین گفت : توافق با ایران فرصتهای خوبی را برای کشورهای منطقه و جهان ایجاد خواهد کرد و هم پیمانان ما در منطقه هم باید واقع بینانه تر با این موضوع برخورد کنند .

هاموند با اشاره به فتوای رهبر معظم انقلاب و سخنان رییس جمهور مبنی بر حرام بودن سلاح هسته ای افزود : ما در روند مذاکرات مطمئن شده ایم که فعالیت های هسته ای ایران صلح آمیز است و با به نتیجه رسیدن مذاکرات می توان مطمئن شد تمام راههای رسیدن ایران به سلاح هسته ای نیز بسته شده و با اجرای مفاد بیانیه مشترک جهان می تواند مطمئن باشد فع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در خواست نمایندگان پارلمان انگلیس برای گسترش روابط با تهران

در خواست نمایندگان پارلمان انگلیس برای گسترش روابط با تهران