مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 تیر 1394 ساعت 06:402015-07-08اجتماعي

سهم شوره زارهای عراق در بروز گردوغبار در ایران


زمین های رها شده کشاورزی در عراق که به شوره زار تبدیل شدند، نقش اساسی در مسئله گرد و غبار دارد.

- عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، اظهارداشت: زمین های رها شده کشاورزی در عراق که به شوره زار تبدیل شدند، نقش اساسی در مسئله گرد و غبار دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر، علی درویشی در کارگاه آموزشی گرد و غبار که در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، با اشاره به اینکه پدیده گرد و غبار را باید در سه حوزه متمایز بررسی کرد، گفت: ابتدا باید منشأ گرد و غبار و عوامل ایجاد آن را شناخت و در مرحله بعد باید در زمینه سیستم های پایش و هشدار برای تعیین غلظت گرد و غبار تولید شده کار کرد و در نهایت باید مشخص شود چه سازمان هایی برای حل مسئله گرد و غباری که به شهرها می رسند، باید همکاری کنند.

وی با اشاره به اینکه باید به پارامترهای زیادی همچون شرایط پوشش گیاهی، ویژگی های خاک و زمین شناسی منطقه، وضعیت آب های جاری و میزان رطوبت خاک، در منشأ شناسی گرد و غبار توجه شود، افزود: در زمینه کشاورزی و الگوی کشت در ایران و عراق سیاست های اشتباهی در دهه های اخیر انجام شد که منجر به بهره برداری بی رویه از آب های زیرزمینی منطقه شد.

درویشی با تاکید بر اینکه منطقه نینوا و سینجر از مناطق آسیب پذیر و مولد طوفان های گرد و غبار هستند، تصریح کرد: در دوره حکومت صدام در عراق، روستاهای بسیاری در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهم شوره زارهای عراق در بروز گردوغبار در ایران

سهم شوره زارهای عراق در بروز گردوغبار در ایران