مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 تیر 1394 ساعت 16:252015-07-07اقتصادي

16 اقدام ضروری برای موفقیت درگشایش بازار سرمایه / 8 رویداد مهم درشهریور


مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات)، 16 اقدام ضروری برای موفقیت در گشایش بازار سرمایه و 8 رویوداد مهم داخلی و بین المللی (افتتاح سامانه پس از معاملات و تالار بورس کالا در اربیل عراق، معاملات نفت خام در بورس انرژی، اتصال دو بازارمالی ایران و چین) را در شهریورماه امسال تشریح کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازروابط عمومی سمات ، حامد سلطانی نژاد در گردهمایی بررسی موانع جذب سرمایه گذاری خارجی در بازار سرمایه و راهکارهای رفع آن گفت : در حالی ایران بیستمین اقتصاد بزرگ دنیا بشمار می رود که توان رسیدن به رتبه دوازدهم را دارد ، اما رتبه 57 ایران در جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی در سال 2013 به رتبه 71 در سال 2014 تبدیل شده است.

وی با تاکید به اینکه گشایش بازار سرمایه با فراهم آوردن امکان خرید سهام و اوراق قرضه برای افراد مقیم کشورهای خارجی فراهم می شود، به تجربه موفق بازارهای مالی برزیل، هند، کره جنوبی، مالزی، مکزیک، شیلی، فیلیپین و.

در خروج از بحران اشاره کرد و ادامه داد: با گشایش بازارهای مالی قدرت نقدشوندگی افزایش می یابد و باعث استفاده از فرصت های مختلف سرمایه گذاری و تخصیص بهینه منابع ، تنوع بخشیدن به ریسک و افزایش شاخص قیمت و اندازه بازار می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

16 اقدام ضروری برای موفقیت درگشایش بازار سرمایه / 8 رویداد مهم درشهریور

16 اقدام ضروری برای موفقیت درگشایش بازار سرمایه / 8 رویداد مهم درشهریور