مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 تیر 1394 ساعت 10:012015-07-07بين الملل

آغاز سفر دوره ای مودی به آسیای مرکزی/ازبکستان اولین مقصد نخست وزیر هند


همزمان با آغاز سفر نخست وزیر هند به کشورهای آسیای مرکزی، مودی وارد ازبکستان شد و در پی دیدار با رییس جمهور ازبکستان 4 سند همکاری بین دو کشور به امضا رسید.

- " در تاشکند، نارندرا مودی نخست وزیر هندوستان که عصر روز گذشته با سفر 2 روزه وارد تاشکند شده است، با اسلام کریم اف رییس جمهور ازبکستان دیدار و در پایان دیدارهای دوجانبه مقامات دو کشور 4 سند همکاری در زمینه های گردشگری، همکاری های فرهنگی، بازرگانی و سرمایه گذاری امضا کردند.

الیار غنی یف وزیر روابط اقتصادی خارجی سرمایه گذاری و بازرگانی ازبکستان و ناوتیج سارنا معاون وزیر امور خارجه هندوستان قرارداد همکاری های گردشگری را امضا کردند.

رییس جمهور ازبکستان پس از امضای این اسناد در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه گفت وگو با نخست وزیر هندوستان در فضای دوستانه و صمیمانه گذشت، گفت: این سفر کوتاه، ولی خیلی موثر نخست وزیر هندوستان به ازبکستان صفحه جدیدی را در مناسبات دو کشور باز کرد و به گسترش بیش از پیش همکاری های فیمابین جهش تازه ای خواهد داد.

رییس جمهور ازبکستان افزود: ما در این دیدار در خصوص گسترش بیش از پیش همکاری های ازبکستان و هندوستان در زمینه های سیاسی، اقتصادی، سرمایه گذاری، کشاورزی، فن آوری های اطلاع رسانی، حمل ونقل، مخابرات، فرهنگی و تولیدات داروها به توافق رسیدی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز سفر دوره ای مودی به آسیای مرکزی/ازبکستان اولین مقصد نخست وزیر هند

آغاز سفر دوره ای مودی به آسیای مرکزی/ازبکستان اولین مقصد نخست وزیر هند