مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 تیر 1394 ساعت 03:452015-07-06ورزشي

فارس گزارش می دهد هیئت بیلیارد شهریار در راه پیشرفت


با فعالیت های صورت گرفته در هیئت ورزشی بیلیارد شهرستان شهریار، این رشته ورزشی در این شهرستان در حال پیشرفت و ترقی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس" از غرب استان تهران، در مورد تاریخ پیدایش رشته ورزشی بیلیارد می توان گفت که این رشته ورزشی دارای پیشینه دور و درازی است؛ ریشه رشته ورزشی بیلیارد به قرن 15 میلادی و کشور فرانسه برمی گردد و منشأ آن بازی کروکت است که نوعی بازی با گوی و حلقه بوده و در آن زمان بر روی زمین چمن برگزار می شده است.

در گذر زمان و به علت محدودیت فضا و عدم امکان برگزاری بازی کروکت در هر شرایط جوی، این بازی به فضا های مسقف و سرپوشیده راه یافت و به جای زمین چمن بر روی میز با پوشش پارچه ای سبزرنگ انجام می شد تا آهسته آهسته رشته ورزشی بیلیارد شکل و شمایل کنونی را به خود بگیرد.

توپ های این بازی هم که در قبل توسط ضربه چوب های چکش شکل به اسم چماق به حرکت درمی آمد، از این پس توسط چوب نازک و بلندی هل داده می شد.

در ابتدا بازی بیلیارد بر روی یک میز با شش سوراخ در اطراف آن، یک حلقه نیمه گرد مانند حلقه در بازی کروکت، یک چوب عمودی شکل که به نام سپر ملقب بود و با دو توپ انجام می شد، اما از قرن هجدهم میلادی به مرور زمان حلقه و سپر از میز بیلیارد حذف شد تا این رشته ورزشی در کنار راحت تر شدن، جذاب تر هم شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس گزارش می دهد هیئت بیلیارد شهریار در راه پیشرفت

فارس گزارش می دهد هیئت بیلیارد شهریار در راه پیشرفت