مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 تیر 1394 ساعت 18:102015-07-05پزشكي

ساخت قلم ضدعفونی کننده میوه و سبزیجات در اصفهان


شرکتی دانش بنیان در شهرک شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان موفق به ساخت قلم ضدعفونی کننده برای گندزدایی میوه و سبزیجات شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما کشمیری رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: به دنبال شیوع بیماری شیگلوزیس بر اثر میوه و سبزیجات میکروبی ،قلم ضدعفونی کننده برای گندزدایی میوه و سبزیجات ساخته شد.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان گفت: قلم ضد عفونی کننده با الکترولیز آب نمک اشباع، در واقع محلولی را تولید می کند که برای ضدعفونی کردن میوه و سبزیجات قابل استفاده است و با گند زدایی آن ماندگاری میوه و سبزیجات دو برابر افزایش پیدا می کند.

سعید سامانی با بیان اینکه قلم ضد عفونی کننده هنوز وارد بازار عرضه نشده است و به صورت سفارشی تحویل داده می شود گفت: با توجه به آغاز فصول گرم سال و استقبال مردم از استخرها برای رفع مشکل میکروبی در استخرها سامانه گندزدایی پیشرفته ای در همین زمینه به بازار عرضه شده که بار میکروبی آب استخرها را به طور مرتب از بین می برد.

وی گفت: این سامانه با الکترولیز نمک طعام به میکروب زدایی آب استخرها کمک می کند که هم اکنون در برخی استخرهای شهر و همچنین در استخرهای مشهد و تهران استفاده شده است و علاوه بر آن در امارات متحده عربی نیز از این فناوری استفاده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت قلم ضدعفونی کننده میوه و سبزیجات در اصفهان

ساخت قلم ضدعفونی کننده میوه و سبزیجات در اصفهان