مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 تیر 1394 ساعت 00:452015-07-04اقتصادي

عراقچی: بخش اعظمی از تحریمها با توافق برداشته خواهد شد(8)


عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای گفت: بخش عمده ای از تحریمهای فعلی مربوط به مسئله هسته ای است که بر اساس توافقات تمامی این تحریمها برداشته خواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، سید عباس عراقچی افزود: الان بانکهای ما به خاطر موضوع هسته ای در فهرست تحریم هستند و فقط یکی از بانکها به بهانه تروریسم در لیست تحریم است.

وی افزود: در مورد موضوع تحریم خرید نفت از ایران، این مورد یک تحریم هسته ای است مانند تحریم تبادلات بانکی و پتروشیمی و گاز و بیمه و کشتیرانی که همه تحریم هسته ای اند.

عراقچی با اشاره به تحریمهای حوزه حقوق بشر و تروریسم گفت: ما در این حوزه عمدتاً با تحریمهای افراد و نهادها مواجهیم.

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای خاطر نشان ساخت: اگر از اقتصاددانان و حقوقدانان هم سوال شود، همگی متفق القول هستند که بخش اعظمی از تحریم های فعلی به هسته ای مرتبط می شوند که با این توافق برطرف خواهند شد.

وی در ادامه در خصوص تحریمهای چند منظوره تصریح کرد: این تحریم ها عمدتاً در قوانین امریکاست که در کنگره برای آن دلایلی ذکر شده است.

عراقچی افزود: این موضوع یکی از موارد سخت در مذاکرات هسته ای است که بحث های تفکیک این موضوع مشخص شود که ان شاء الله در سند نهایی خواهید دید که یک فهرست بلند بالایی از قوانین تحریمی آمریکا وجود دارد که بر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عراقچی: بخش اعظمی از تحریمها با توافق برداشته خواهد شد(8)

عراقچی: بخش اعظمی از تحریمها با توافق برداشته خواهد شد(8)