مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 تیر 1394 ساعت 23:302015-07-04بين الملل

آِیا رژیم صهیونیستی و ترکیه وارد خاک سوریه می شوند؟


در بحبوحه تحولات سوریه و در حالی که گروه های تروریستی مختلفی در این کشور فعال هستند، دو همسایه دمشق، یعنی ترکیه و رژیم اسراییل طرح هایی را جهت ورود زمینی به خاک سوریه دارند.

- بحران سوریه از ابتدا با دخالت های خارجی به ویژه برخی همسایگان این کشور رقم خورد.

همسایگانی که با نظام دمشق به دلیل حضور در محور مقاومت، میانه خوبی نداشتند و به زعم خود ظهور پدیده موسوم به بهار عربی را فرصت مناسبی جهت سرنگونی این نظام قلمداد می کردند.

با توجه به تحرکات اخیر دو همسایه سوریه (رژیم صهیونیستی و ترکیه) در این یادداشت به واکاوی بیشتر نقش این دو در سوریه می پردازیم.

رژیم صهیونیستی نگاه کلی سران تل آویو آن است که بحران در سوریه موجب فرسایش نظام و ارتش این کشور شده و در نتیجه از خطرات و تهدیدات محور مقاومت علیه اسراییل کاسته می شود.

به همین دلیل رژیم صهیونیستی نیازی به دخالت مستقیم در جنگ سوریه نمی بیند و تنها با حمایت از گروه های تروریستی به ویژه ارتش آزاد و جبهه النصره که در مناطق مرزی سوریه و سرزمین های اشغالی حضور بیشتری دارند، سعی می کند به تداوم بحران در سوریه کمک کند.

ایجاد منطقه حائل در مرزهای سوریه (همانند الگوی ارتش مزدور جنوب لبنان) از دیگر طرح هایی است که صهیونیست ها دنبال می کنند؛ اما شرایط میدانی برای اجرای این طرح کاملا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آِیا رژیم صهیونیستی و ترکیه وارد خاک سوریه می شوند؟

آِیا رژیم صهیونیستی و ترکیه وارد خاک سوریه می شوند؟